Halvstaver / half double crochet

Jeg hekler halvstaver, jeg tror faktisk jeg vil dra det så langt som å si at jeg er litt småforelsket i akkurat halvstaver. De lager lekre mønstre og de er så delikate. Dessuten er det en god bevegelse for hånden , det å hekle halvstaver. Det blir derfor mye halvstaver. Nå er to nye skjerf av typen halvstaver ferdigheklet. Ett i lys grå Chiri fra Rauma og ett i rosatonet mirasol fra DSA, begge alpakka. Dette er noe av det jeg mener alpakka passer best til, skjerf og baggy luer. Alpakkaen siger på en sjarmerende måte i slike plagg. Begge sjerfene er til salgs i butikken min, Huldras huleEpla.

In english

 I do half double crochet, I actually suspect myself having a small crush on hdcs. They make lovely patterns and are so deicate. Myhand loves the movement of making them. So, there comes lots of hdcs from my hands. Two new scarves in my patteren «Halvstaver» ( Hdcs in english) have left the hook. One in light grey  Chiri from Rauma and one in shades of pink in alpaca, Mirasol from DSA. Normally I prefer wool, but alpaca is well suited for scraves and berets. Both are for sale in my little shop Huldras hule at Epla.

~ av habitata den desember 5, 2009.

3 kommentar to “Halvstaver / half double crochet”

  1. Fint sjal! Halvstaver er ikke så bortkastet som man skulle tro!
    Det ble rålekkert når du hang plaggene på den gamle umalte veggen/døra, flott! Nydelige bilder!

  2. De ble fine! Har aldri tenkt på at halvstaver er behagelig å hekle, må visst teste det ut. For jeg blir veldig fort sliten i armene av å hekle.

    Veldig greit med skjerf og sjal som ikke ruller seg. Og enig i at du tar nydelige bilder!

    Lykke til med Epla-butikken!

  3. Åh dise var kjempefine!!! Er de lette å hekle? Hvor finnes oppskriftne? Jeg har fått noe finsk alpackka, og jeg tror det ville vært perfekt til ett skjerf/sjal. Dette så nydelig ut, og enklet, så tips gjerne om oppskriften 😉

Legg igjen en kommentar

 
