Og så kom Heksa og en liten tulipanjente også…/And here we have the witch and a little tulip girl as well…

Har hengt meg litt opp i den nålefiltinga, og det er faktisk ikke alle jeg har rukket å ta bilde av ser jeg. Noen har faktisk flyttet ut uten å etterlate seg digitale spor, det eneste som er igjen etter dem er litt såre fingertupper. Liv og Kristin var to nissedamer som forlot huset i all hast i går. De fikk nye hjem i nabogrenda begge to.  Nå kom jeg på at det var to som hadde gjemt seg da jeg var ute for å fotografere Heksa, eller kanskje det var Heksa som hadde tryllet dem ut av hukommelsen min en stakket stund. Her er to som ikke har forlatt meg enda. Det er Heksa og en liten tulipanjente – det er ikke Tommelise dette, for hun sitter for tiden gråtende på et vannliljeblad og venter på at blomsten skal bli ferdig. En navnløs liten tulipanjente er det, og hun er forsøkskanin. Hun får nok flere likesinnede etterhvert for hun er så søt! De fleste av disse blir etterhvert lagt ut for salg på www.huldra.epla.no.

In english

I have needlefelted lately, and it’s so fun! Some of the creatures have even escaped the house without meeting my camera! Hm… Well this witch even made me forget some new ones  when I took her out today. What a lady…. here you have the witch and the little tulip girl. The last one is a little test creature, but I think I’ll make some more like her, more needled. She’s just so sweet!

~ av habitata den desember 4, 2009.

Én kommentar to “Og så kom Heksa og en liten tulipanjente også…/And here we have the witch and a little tulip girl as well…”

  1. Så nydelige figurer du lager! Jeg er dypt imponert over de som nålefilter, selv mista jeg tålmodigheten temmelig kjapt den gangen jeg prøvde.

Legg igjen en kommentar

 
