Plutselig strikket jeg en lue! /Suddenly I made a beret!

078

Strikkepinnene mine hadde ventet lenge på dette øyeblikket. Jeg har så mange jern i ilden om dagen og ute er det bøttevis med bær og sopp som roper på meg og så er jeg i gang med  mer oppussing av småbruket, så jeg skal innrømme at det har blitt lite strikking. I går kveld surfet jeg litt rundt på nettet og da slo det meg at jeg er jo med på Kiwa og Titteis «Luer for huer»! Hjelpe meg, jeg har jo ikke tenkt på luer siden det ble sommer. Er man med så er man med tenkte jeg, og sjekket augustmønsteret. Det var jo tross alt bare 30.august i går og hele en dag igjen av måneden. Jeg strikket Diamond head beret i alpakka  fra Mirasol. Jeg strikket lua på noe mindre pinner enn mønsteret sa. Jeg brukte 3,0 og 3,5mm pinner. Vrangborden strikket jeg dessuten litt kortere enn mønsteret sa, ettersom jeg hadde min datter i tankene som fremtidig ny lueeier, og hun er ikke store frøkna. Mens mønsteret sa 2 inches, så strikket jeg den litt over 3cm. Ellers er mønsteret fulgt til punkt og prikke. Garnet er herlig myk og i en nydelig  grønnfarge, og er det mulig å kle en lue bedre enn den lille dama her?

085

In english

I haven’t had time for knitting for some time now. Out in the forest berries and mushrooms are waiting, so my needles have had lots of time off work. Yesterday evening I was surfing the internet and was remined of a knit along I’m following. There was still one day left of august, and the cap og the month was Diamond head beret, and I jumpend into it. I used slightly smaller needles than what the pattern asked for, and made the rim a bit shorter as I wanted to make the beret for my daugther. I shose alpaca from Mirasol in a delicious green color. Here it is! It’s a fast knit and definately a pattern I can recommend to other knitters.

~ av habitata den august 31, 2009.

Én kommentar to “Plutselig strikket jeg en lue! /Suddenly I made a beret!”

  1. Kjempe flott lue!!

Legg igjen en kommentar

 
