Tilbake fra late (?) sommerdager

018

Jeg har latt bloggen min ta en liten sommerferie, med spede unntak, men nå er jeg tilbake.  Selv om det har vært litt stille på bloggfronten, så har det skjedd et og annet kreativt arbeide her hos meg. Jeg har ikke strikket mye, men noen masker blir det jo likevel. Mest av alt har jeg tova og nunofilta med min egen vri til huldrekostymer. Jeg skal komme tilbake til dem senere, for jeg har arbeidet med flere enn de to på bildet under. Totalt er det seks huldrekjoler, to i barnestørrelser og fire i voksenstørrelse.  Jeg har for øvrig fått sopp på hjernen. Soppfarging er spennende, men mest morsomt er det å plukke soppen, eller jakte på den, for det er jo en liten jakt det å luske rundt i skogen for å finne den rette soppen eller de rette soppene.  Det kommer mer om sopp etterhvert her, så det er bare å stålsette seg for en liten soppleksjon. Inntil videre er det bare å huske på å skille spiselig sopp fra fargesopp og giftig sopp/ukjent sopp! Det har dessuten vært Rennebumartna i år også. Det kom jeg over flere morsomme boder som kunne tilby lekkert garn og herlig ull – så det må jo presenteres. Det kan jo hende jeg har noe å anbefale! Hva mer? Jo hagen tar mye tid, det er tid for å høste det som ble sådd, og her gror det godt! Kanskje får jeg tatt noen fristende bilder av avlingen, sånn for å lede noen inn i fristelsen til å kjøpe frøposer når katalogene kommer? Eller kanskje mest for å skryte litt? Og det som ikke hagen her kan by på, det finner man i skogen og der finner man fulle bøtter og spann. Jeg tror sensommeren og høsten er den tiden av året jeg liker best. Sånn er det med den saken!

~ av habitata den august 24, 2009.

2 kommentar to “Tilbake fra late (?) sommerdager”

  1. Du finner på så mye morsomt – eller er det «bare» at du er så god på å fortelle 😀

  2. Finner på masse morsomt jeg, men synes selv jeg er litt sløv til å spre det for øyeblikket. Det er så vått og vanskelig å ta med kamera ut på turene og da venter jeg med blogginga til bildene er på plass og så går nå dagene da… Skal få litt fortgang, lover det!

Legg igjen en kommentar

 
