Klar til fest!/ Ready to party!

003

Da er kjolen sydd sammen. Her er den – etter en konfirmasjon og en 70-årsdag! Den mørke delen av kjolen er i bomull og er mannens gamle bukser , den lyse nunofiltet av ull på skinkelerret. Mer om nunofiltingen kan du lese her. Knappene jeg har satt i er av kokos. Blomstrene på skjørtet og på smykket er klippet ut som en femtallsblomst, så er har jeg nålefiltet på en brun sirkel i midten og så er de tovet for hånd til passe størrelse og fasong. Pulsvarmerne er egentlig kragen som var tiltenkt kjolen, men som jeg ikke likte etter å ha tråklet de på. De gjorde seg mye bedre rundt håndleddene. Det er ikke bare å få tatt et bilde av kjolen på, det går for seg i konfirmasjon og 70-årsdag når man har med seg tre små… Det kommer nok bilde av den på etterhvert, men mens jeg venter på ledig tid hos både den motvillige modellen(meg) og fotografen (mannen min), så legger jeg den ut på kleshenger. Jeg ser jo at jeg burde skaffet meg en modell i tre/plast eller annet material uten egen vilje. Under kjolen står forresten skoene mine. Det er ikke ofte jeg går rett inn i en skobutikk med tre barn på slep, ser noe jeg liker, finner de perfekte på, liker prisen og går ut av butikken med nye sko i posen fem minutter etter at jeg kom inn i butikken. Flaks denne gangen!

001

005

The dress has left the sewing machine. It has actually been used at to occations alread. I have awaited blogging it, hoping to get time for shooting som photos of me wearing it. But now, neither confirmations or 70-anniverseries bringing all three children allows much time for shooting photos. So, so farfrom the  you’ll get to look at it hanging empty in nice surroundings… This dress is made from my husbands old cotton pants mixed with my own nunofelting. I had planned to have nunofelted pieces around the neckline of the dress, but redecided making wristwarmers instead. I also made a necklace with rope and flower. The flowers are made from leftowers, cut into five petal flowers with a needlefeltet brown spot in the middel, then the flowers were felted by hand. I had my mothers dress from the middle 1970-ties in mind making this, and I have blogged this dress twice under the progress of making it. You find those blogpost here, and here. Under my dress I have placed my new shoes, baught in a untypical manner: This happens within 5 minutes. I walk into the store bringing my three children, I see shoes I like the minute I get in, my feet fit the shoes, my creditcard likes the price and my children wait patiently for me to pay. What a lucky day!

~ av habitata den mai 11, 2009.

8 kommentar to “Klar til fest!/ Ready to party!”

  1. Lekkert bilde av kjole & sko! 😀

  2. Nydelig kjole! Gøy å se hvor mye fint det går an å få ut av gamle klær og littt kreativitet. Hurra for gjenbruk!

  3. Wonderful!!!

  4. wow, for en kjole Habitata!!! Veldig kreativt og skikkelig flott antrekk til alle mulige fester. Takk for hilsen i bloggen min og min Sigurd sender en klem til din Sigurd:)

  5. Hei, Habitata! Det er så gøy å se denne flotte kjolen, laget av mannens bukser + litt nunofilt! Hadde jeg visst hva som ville kle meg, og hadde jeg ikke trøblet med nakke og rygg….. Du er flink!! Klem!

  6. Kjolen ser utrolig lekker ut 🙂

  7. For en flott kjole :):):)

  8. Jeg er imponert. Både over deg og den den flotte bloggen din. Og denne kjolen er jo et kunstverk! 🙂

Legg igjen en kommentar

 
