Gave i posten til meg! / A gift in my mailbox

009Jeg var jo med på strikkekonkurranse på Hobbyboden for ei stund sida. Det var jo en lagkonkurranse og vi trønderdamene strikket mye fint, men nådde ikke helt opp i ledelsen. Når det er sagt, så var det noen som strikket litt mer enn de fleste, og jeg må jo innrømme at jeg kan svinge pinnene og heklekroken nokså fort om det er noen som nevner konkurranse… Det ble derfor meg som strikket mest, og tror dere ikke at vanket premie for den galeste strikkedama også? Heldiggrisen meg fikk pakke i posten like før helga. Irene-w, som sender ut pakkene, hadde til og med lagt med trøstegave fordi hun hadde glemt å sende pakken. Og hva var det i pakken min??? Først et søtt lite uglekort med unnskyld på…Huff, irene-w har hatt litt dårlig samvittighet for å ha glemt meg bort i virvaret. Hun er mer enn tilgitt!

Jo, to nøster alpakka fra Mirasol! Rosa er jo ikke helt min farge, men jeg kjenner opptil flere som kan tenke seg å få noe herlig mykt av dette, og det er jo en drøm å strikke av. Dessuten er ikke denne fargeblandinga så helt gal, jeg kunne nesten funnet på å strikke noe til meg selv av den faktisk! Tro det eller ei.

 

008

Men det stoppet ikke her, for det lå nemlig mer i pakken…To nøster herlig grønn cathay fra Debbie Bliss fra irene-w eget garnlager! Fargen er MEG, og det garnet har jeg hatt veldig lyst å prøve, men ikke kommet over ennå. Irene-w mente jeg trengte litt trøst for at pakken kom sent. Irene-w, tusen takk, det var kjempesnilt av deg, men jeg synes det var en litt voldsom trøstegave da… Det er tross alt ikke sååååå lenge side konkurransen, og jeg har fått pinnsvinknapper allerede og alle har stor forstålse for at det skjedde litt mye på kort tid for deg etter konkurransen, så at noe gikk i glemmeboka, det er det ingen som klandrer deg for! Men hva skal jeg lage da? Enn så lenge får de ligge litt i kurven å friste…

007

Så alt i alt, det kan lønne seg å la pinnene gå seg varme innimellom. Tusen takk irene-w og Lille Rosin for å gjennomføre en herlig morsom konkurranse og for å ordne med sponsorer! Tenk å få premie for å kose seg!

 

A whila ago, I participated in a knitting/crochet competition at Hobbyboden. My team didn’t win, but as the game ended, I was the the one who had got the most points by my self, so in addition to the winning team, I also got a present! Lucky me! I was even more lucky, because irene-w, who was distributing the gifts, she forgot to send it. So, when she did, she felt sad to have forgotten me, so she sent another to balls of yarn from her own shelf. Lucky me, now I have two skeins of Mirasol and two skeins of Debbie Bliss. I’ll put them in my basket and rest my eyes on them until I find the perfect projects for them!

~ av habitata den mai 4, 2009.

Legg igjen en kommentar

 
