Hachovotter / Hacho mittens

005

Disse vottene ble til fordi jeg hadde kjøpt dette garnet, Hacho fra Mirasol, som fristet så veldig i butikken. Når garnet hang der som en hespe så det nydelig ut. Lekre farger sammen tenkte jeg. Jeg hadde nok et par med offervotter i tankene, og startet på dem. Det var totalkræsj. Jeg hadde håpet og trodd at fargeskiftene var lange nok til å dekke omtrent en halv rute på 5*5 masker, men nei. De gav et grumsete militær kamuflasje inntrykk. Trist, for jeg syntes fargene som var i  garnet var så fine. Da ble det et par skivotter til ungene i stedet.  Vottene ble veldig myke, og garnet var godt å strikke med, men fargen ble altså grumsete. Jeg brukte 3mm pinner og vottemønsteret ble til ettersom jeg strikket. De er testet til skigåing i påska og funnet utmerket til denne bruken. Hvor slitesterkt garnet er vet jeg ikke, men de ser like fine ut nå etter ferien. Er det noen andre der ute som har strikket noe av dette garnet, både denne fargen og andre farger? Tips meg gjerne om hva dere har laget og hva dere synes, for garnet gav et godt inntrykk, bortsett fra fargene i det jeg strikket.

These mittens were made because I had baught this lovely green hacho garn from Mirasol. Beeing a skein, it looked very nice. I planned knitting another pair of «Offervotter», but as I started I found it looking like some military camuflage mittens. So sad, because I liked the color combinations in this yarn, and had hoped the color changes to be so long that they covered at least half a square with 5*5 stitches. But no, it didn’t. Then I made mittens for my children instead. The yarn is very soft, so they are good to wear, even though they are not so much to look at. Perfect to wear as they go skiing. These ended up beeing knitted on 3mm needles after my own improvised design. Have you used this yarn? I would have liked to know what you’ve made, and your experiences with it.

~ av habitata den april 20, 2009.

2 kommentar to “Hachovotter / Hacho mittens”

  1. Vottene var nydelige, og fine vårfarger. Forstår godt at du falt for det garnet i butikken.

  2. Eg fall også for det garnet i butikken ein gong, men blanda det med eit raudrosa nøste. Då vart det kontrast og ikkje så grumsete. Sjekk her: http://magfly.blogspot.com/2009/02/smastrikk-for-korjenter-small-knits-for.html

    Enig i at garnet var godt å strikke med. Nesten så det strikka seg sjølv.

Legg igjen en kommentar

 
