Teppe til en kommende ny nabo/ I’m waiting for a new little neighbour

Naboene venter en liten familieforøkelse om en drøy måned. Et lite hekla teppe til den lille kan kanskje være en fin gave tenkte jeg. Mønsteret er mitt eget, og det er heklet i Ullteppegarn. Siden det går mot sommer ville jeg ha det luftig, men samtidig varmt for den lille. Jeg kunne sikkert brukt babyull, men ullteppegarnet til Gjestal er så fristende luftig. Kanskje dukker mønsteret opp under menyen min til høyre? Bildet er ikke det beste, jeg får se om det er mulig å gjøre det bedre. Teppet er her brettet først i to, og så i to en gang til, så dette er altså en fjerdedel av teppet.

001

 

My neighbours are waiting for a little baby to arrive in month or so. A small, crochet blanket for the small one could make a gift, I thought. The pattern is my own. I’m planning to publish it, so you can make one for your self or to a small friend, but I’ve not had time do that yet.  I’ve made the blanket in Ullteppegarn (Gjestal). We are heading for summer, and I wanted someting light, but still warm for the baby. I could have used some a yarn spesialle ment for babies, but I chose Ullteppegarn because it’s so light weight and loosely spun.  The photo could have been better, I know, but you see the pattern. The blanket is here wrapped first in two, then in two again, so this is just a quarter of it.

~ av habitata den april 16, 2009.

5 kommentar to “Teppe til en kommende ny nabo/ I’m waiting for a new little neighbour”

  1. Å, så koselig. Hjemmelagde barselgaver er de man husker i mange, mange år. Ser ut som et deilig teppe 🙂

  2. Så nydelig det ble.
    Tenker det blir en fornøyd, ny liten eier. :0)

  3. åh så mye fint du lager her…babyteppe ser vakkert ut…la ut mitt teppe i ett innlegg hos meg, å da har æ brukt havskumønster..vakkert det og

  4. Flott teppe! Så heldig den lille er!

  5. Kjempe nydelig teppe. Takker forøvrig for oppmuntrende ord i min livstilblogg:) Har ikke tenkt på at strikking forbrenner ekstra kalorier, enda større grunn til å bruke tid på pinnene!!!
    Takker også for kjempe innsats for å organisere oss i tromeng i strikkekonkurransen!!:)

Legg igjen en kommentar

 
