Owls Again

Her er «Owls Again». Den er laget med klare referanser til genseren «Owls» av Kate Davies. På Hobbyboden er jeg med i en lue-along i år. Marsluene er begge ugleluer, men ingen av dem passet mitt garn og jeg ville nå engang ha  en lue  som passet til genseren. Alafoss lopi er litt for kraftige saker til lue, men plötulopi, plategarnet er utmerket. Jeg brukte det dobbelt og det var utmerket.  Dermed var det bare å ta mål av hodet mitt og legge opp det antall masker som passet både med ribbestrikk, ugler og hodeomkrets. Jeg brukte uglemønsteret fra genseren, med de samme endringene som jeg brukte der. Så var det bare å måle hodet og beregne hvor mye som ville gå med til fellinga. Det gikk med 51g garn strikket på 4,5mm pinner. Her den også, fremdeles øyeløs, men det kommer. Strikkeoppskrifta har jeg lagt ut til høyre, se der om du ønsker å strikke Owls Again.

027

 

I just had to make a cap as well as the Owls sweater. I’ve called this «Owls Again». I’m in a knit-along doing caps and the caps of the month are both owl caps. None of these were a good match for my yarn. A cap in Alafoss lopi would be just too warm, so having plötulopi in the same color, I chose to use this knitting with two threads at the same time. The owls are the same pattern found in the Owls, Kate Davies sweater, but the rest is made by my self, measuring my own head. I used 51 g of yarn while knitting on 4,5mm needles. OK, I shall sit down one day memorising UK and US needle sizes and get that right for you. Until so, you’ll just have to live with my mm-needle-sizes. Owls Agian, still missing it’s eyes too, but otherwise fits me perfect.  So next question? Where do I find 58 eyes for my owls? 18 for the cap and 40 for the sweater. Tiny buttons with just the right look? Ok, I realise it…I might have to make them myself. We’ll see what I get my hands on.. So far the pattern is written in norwegian only. Do you want me to write down an english version, please let me know.

~ av habitata den mars 13, 2009.

2 kommentar to “Owls Again”

  1. Herlig lue, og skjønn genser under her også. Jeg måtte le litt av av «å ta bilder»-innlegget ditt, heldigvis har jeg samarbeidsvillige familiemedlemmer – enn så lenge.

  2. Mye fine «uglerier» her, og de stripey-luene var fine! Ønsker deg ei trivelig handarbeidsuke…

Legg igjen en kommentar

 
