Jeg er gjennom alle maskene / I’ve got through all the loops

017

Da er det gjort! Nå blir det en stund til neste gang jeg setter mine pinner i kitten Mohair. Trekantskjerfet mitt er ferdig! Det har tatt en stund, for det har vært så masse annet som har fristet mer å ha i hendene enn dette garnet. Når det er sagt så har jeg jo allerede hatt en utblåsning over det garnet, så nå skal det få ligge her. Skjerfet er i grått og akkurat passe stort til å brukes som skjerf, men samtidig stort nok til å slenges over skuldrene. Rillestrikk (rettstrikk både på rett og vrangsiden) og en økning per omgang frem til det er fem til ti cm igjen. Da øker jeg med to masker per omgang. Og så feller jeg av når det er stort nok, og stort nok er når det er omtrent samme størrelse som det andre trekantskjerfet jeg har,  et sted mellom 60 og 70 riller strikket frem og tilbake på 6mm rundpinne.

 It’s done! I guess it will take some time before I put my needles into Kitten Mohair again. My triangular scarf is finished. It’s taken a while to finish it, because it has been loads of  other projects that I found more tempting to hold in my hands. Anyway,  I’ve already had my boost about the yarn, so I’ll leave that here. My new scarf is in grey and just large enough to be a scarf, but can also be wrapped around the shoulders. Garter stitches and one stitch increase per row until five to ten cm remain, then I increased by two stitches in the beginning of each row. Large enough for me is somewhere between 120 and 140 rows on 6mm cirkular.

~ av habitata den februar 2, 2009.

6 kommentar to “Jeg er gjennom alle maskene / I’ve got through all the loops”

  1. Så fint det ble! Nydelig farge. :0)

  2. ja, om man liker garnet eller ikke så ble jo skjerfet flott da!!! varmt og herlig rundt halsen!

  3. Syns du har vært flink, jeg. Det står respekt av å fullføre til tross for at man ikke liker garnet 🙂

  4. Måtte jo fullføre! Jeg har jo et akkurat maken skjerf i blågrønt som ei venninne har strikka (hun har også lidd seg gjennom det samme garnet;)). Det er greit så lenge en ser lys i enden av tunellen, men hadde jeg starta på dette uten å vite hvordan resultatet ble… ( eller nei, det hadde jeg ikke, for jeg hadde aldri kjøpt garnet om jeg ikke hadde fått det første sjalet…)

  5. Tror ikke jeg hadde klart å strikke noe ferdig som jeg ikke likte. Ha en fin uke!

  6. Det er en fin eskimogenser du har strikket til din mann.

Legg igjen en kommentar

 
