Handteinen min har fått kjørt seg ! /My drop spindle is working hard

014Nå har jeg kost meg litt med å spinne samojedull. Herlig mykt og nyyyydelig hvit. Handteinen min ble kjøpt på Reykjalid ved Myvatn på Island i sommer. Ulla jeg spinner på nå kommer fra tispa vår og hennes høstrøyting. Den er silkemyk, og jeg er slett ikke sikker på hva jeg skal bruke garnet til. Akkurat nå nyter jeg bare følelsen av garnet som snurrer seg opp og så lar jeg ideene strømme på. Kanskje skal det farges, eller kanskje ikke? Jeg skal nok spinne mer i dag tenker jeg, så får det bli en tur på vekta med garnet etterpå. Den smilende hunden under er ikke ulllerandøren denne gang, men han smiler pent likevel…

0182

0031

I’ve enjoyed spinning yarn from my samoyed dog. Lovely soft and white. My drop spindle is from Reykjalid by Lake Myvatn in Iceland. The wool I’m spinning comes from my female dog’s fur of which she gave away last autumn. It’s soft as silk, and I’m not sure of what to make from the yarn. Right now I just enjoy the feeling of the yarn the windle up and I let the ideas come to my mind. Maybe I’ll give the yarn another color, or maybe not? I’ll keep spinning some more today, and then I’ll give the yarn a go on the weigth afterwards. The smiling dog at the photo is not the wool deliveror this time, but he is smiling anyway.

~ av habitata den januar 27, 2009.

2 kommentar to “Handteinen min har fått kjørt seg ! /My drop spindle is working hard”

  1. Det må være herlig å kunne spinne garn av hår fra sin egen hund. Jeg kjente noen som lagde genser av hundehår og den ble utrolig myk og god. Synes forøvrig den hvite Samojed-fargen er flott.
    Ha en fin dag og lykke til med videre spinning. Skal bli spennende å se hva det blir av garnet.

  2. Hei og takk for hyggelig hilsen i bloggen min! Misunner deg aldri så lite. Det ser så moro ut å spinne. Og atpåtil med hår fra hunden! Ha en fin dag og en enda bedre helg!

Legg igjen en kommentar

 
