The boy hat – januarluen

006Jeg har kastet meg med på en strikkealong. Kiwa og Tittei driver denne, og de har i fjor demonstert at de er kapable til å finne lekre luemønstre. I år har jeg kastet meg på alongen, så får jeg strikket en del luer jeg ellers sikkert ikke ville funnet selv. Da blir det mer tid til surfing på Ravelry etter andre mønstre, og mer tid til å skrive ned de jeg lager selv. Dette er i alle fall en av de luene de fant frem mønster til for januar. Denne heter The boy hat, og mønsteret er av E. Heath-Heckman og finnes via en link på Limulus knit’s blog. Jeg har strikket lua av Pt3-garn (tykt blåfjellgarn) fra Rauma. Jeg brukte 6mm strømpinner og liten rundpinne (6mm, 40cm). Et enkelt, men stilfult mønster. Skal den strikkes flere ganger vil jeg avslutte litt anmerledes. Jeg ville beholdt to av «båndene» slik at de ble ett som gikk tvers over på toppen. Nå er den strikket etter mønsteret. Hvem som blir den lykkelige eieren av denne vet jeg ikke. Den passer til et lite damehode eller et barnehode, så jeg får bare vente å se…

I’m knitting along this year. Kiwa and Tittei are administring this one, «luer for huer», and last year they found lots of nice hats and caps to knit. I didn’t follow last years along, but I saw that these women was capable of finding patterns I liked. Now I can just wait for a new pattern, and spend my earnt time surfing at Ravelry, and I get more time writing down my one patterns. This is one of the patterns they found for january. It’s called The boy hat, and the pattern is by E. Heath-Heckman and can be found through a link at Limulus knit’s blog. I have knit the hat using Pt3 yarn from Rauma. I used 6mm needles and a 40cm circular. The pattern was easy, and delicate. But, as usual I want to make some changes, and this time, if I’m to knit this once more, I will make one of the «bonds» pass over the top instead of making them meet at the top. I haven’t made up my mind about who’s going to have it, but it fits a small woman or a child, so I’ll just wait and see…

~ av habitata den januar 23, 2009.

Én kommentar to “The boy hat – januarluen”

  1. Fine luer du har laget:-) Er litt lue-frelst, så det er morsomt å se andre også lage luer:-) Ha ei fin helg!

Legg igjen en kommentar

 
