Hekla lue til min mor / A crochet cap for my mother

Min mor likte lua jeg heklet til sønnen min, og ønsket seg en lignende. En tur innom garnbutikken resulterte i to nøster Ara, i hvitt med noen andre fargeinnslag. Jeg fikk litt dårlig tid, så bildet ble tatt før duskene var festet ferdige og klipt. Det er likevel mulig å se hvordan den er ut fra dette håper jeg. Jeg liker best å ta bilder av luer på hodet, men jeg gjorde ingen forsøk på å lykkes med det denne gangen… Og mønster, ja det brukte jeg ikke. Jeg gjorde omtrent som på lua til gutten min, men endret plasseringen av øreklaffene og heklet den noe større. Da er det bare å håpe at nyttårsforsettet holder, slik at mønsteret blir skrevet ned;)

070  071

 

My mother liked the cap I made for my son, and asked if I could make her one. A short stop at the LYS, resulted in two skeins of Ara, in white with some other colors blended in. I ran out of time, so this photos was taken before I had sewed on the tassels. I hope you get a picture in your mind of this cap even if the photo’s not the best. Normally I prefer photos of caps and hats on heads, but this time I didn’t even suggest it…And pattern… ,yes or no, I didn’t use any. I did almost the same as on the cap for my son, but I changes the placement of the o earflips , and made the cap slightly larger. And then it’s just to hope my wishes for the new year come through, so that I get to write down the pattern…;)

~ av habitata den januar 22, 2009.

Én kommentar to “Hekla lue til min mor / A crochet cap for my mother”

  1. Kjempefine luer du har hekla.De så veldig gode ut. Og tusen takk for mønsteret på solvottene dine.De er nå lagra og skal prøves ut snart:)

Legg igjen en kommentar

 
