En heklalue til sønnen min/A crochet cap for my son

012

Min lille sønn ønsket seg en heklalue, og fikk velge garn selv i mammas garnhaug. Han fant et nøster Eskimo (Garnstudio) i grått/blått/grønt som han likte. Dermed var det bare å hekle etter guttens hode og dette ble resultatet.

Denne er heklet på 7mm heklekrok, og mottakeren han var storfornøyd! Det gikk med et nøste nokså nøyaktig. Og da lurer du kanskje på hvor jeg fant mønsteret? Jo, det kom av seg selv da jeg heklet…, og kanskje, kanskje somler jeg meg til å skrive det ned en dag?

 My little son wanted a new cap, and got to chose the yarn from himself from my stash. He found some skeins of Eskimo (Garnstudio) in grey/blue/green that he fancied. So it was just to crochet after the boys head  and this was the result. The cap is made using a 7mm hook, and my son loved it. I used almost exactly one skein. And then then you may ask what pattern I used? Well, it got to me as I made it, and maybe, maybe I get to write it down one day?

~ av habitata den januar 22, 2009.

Legg igjen en kommentar

 
