Heksagontøfler / Hexagon slippers

 

011

Jeg har heklet en heksagontøffel (av Priscilla Hewitt),  og den andre tror jeg kommer etterhvert. Det må i alle fall bli en tenkepause mellom denne og den neste. Denne heklet i dobbel plötulopi på oversiden, mens sålen er heklet i raggegarn for å tåle mer. Nå var tanken å sende denne en runde i vaskemaskinen for en lettere toving. Håpet er at oversiden tover en del, men at sålen holder seg litt større. Jeg synes modellen ble litt vid, og tror neppe den passer min fot. Heksagontøflene er jo relativt åpne, men den blir jo en del tettere etter toving, så jeg tror resultatet kan bli bra om den tover seg slik jeg håper. Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal tove en tøffel og se om det er noen vits i å tove den andre. Da risikerer jeg at tøffelparet kan bli noe ulikt siden de vil gå i to ulike vasker. Samtidig slipper jeg å hekle den andre tøffelen om denne slett ikke blir slik jeg håper. Enn så lenge ligger den ene tøffelen her og venter på en beslutning og gir meg litt dårlig samvittighet for min manglende evne til å ta en vanskelig avgjørelse… (På bildet er sålen ikke festet ennå)

I have made a hexagon boot slipper ( pattern by Priscilla Hewitt), and I think the other one to make up the pair will be crocheted after some time… I just had to stop and think between the two.  This i made in doble plötulopi, but I did the part under the foot in a more solid yarn. My idea was to felt it in my washing machine. My hopes are that the upper parts of the slipper will felt slightly more than the sole. I find the modell a bit too wide for my foot. The hexagon slippers is relatively open , but will be more compact after felting, so I think the result can be pretty good if it felt as I hope. Now I’m sitting here wondering if I shall felt this one slipper and see if I’m so satisfied I will make a second one. I may risk two different sized slippers as they will be felted separately. On the other hand…, I don’t need to spend my time making something that’s not usable, I mean, if the felting don’t live up to my hopes…So, right now the slipper I have made lays right here in a pile of yarn and wait for my decisions, giving me some bad conscience for my lack of will to make up my mind on what to do… (the sole is not sewed on to the squares at the time I took the photo)

~ av habitata den januar 12, 2009.

4 kommentar to “Heksagontøfler / Hexagon slippers”

  1. Ja, det var det om du skulle lage en til… Du blir nok gående å lure det, dersom du ikke gjør det…! Hihi! 😀

  2. Ønsker deg ei fin og god helg 🙂

  3. Sånne har jeg også tenkt lenge på å prøve meg på…..ser veldig fine ut..nydelig farge. Venter med å prøve meg til du har laget to jeg nå da………Ha ei fin håndarbeidsuke!!

  4. Hei, synes du fortjente en award for Kreativ blogging. Ligger i bloggen min 😉

Legg igjen en kommentar

 
