Tova og nålefilta grytekluter

116

Her er flere av mine og ungenes tova og nålefilta grytekluter. Disse ble gitt bort til jul sammen med ei kopptue. En skikkelig kjøkkengave til noen jeg setter veldig stor pris på. Det hender jeg er innom og får servert de herligste retter, og det hender jeg bruker både kjøkken og stua der slik at det trengs en kopptue! Mottakerne mente gryteklutene skulle henge til pynt, men ungene elsker å tove og jeg har det veldig gøy med nålefiltinga mi, så jeg har nå i alle fall insistert på at dette er brukskluter. Vi blir jo mer enn glad om de brukes opp og vi kan lage et par nye:)

Det ble noen julegrytekluter også, men de var grå med røde hjerter på. De havnet hos ungenes oldemor, som jeg tror likte det hun fikk. Jeg synes selv de ble kjempefine, men tror ikke jeg rakk å ta noen bilder av dem. Og hvordan lager vi dem? Ta en titt på denne posten her, det er ikke første gangen vi gjør dette…

Here are more of my and the my childrens felted and needlefelted pot cloths. These were given as a christmaspresent in company with a dish cloth for someone I appreciate very much. It happens I visit them and get served the most delicious dinners and I must admit sometimes uses both their kitchen and livingroom in a matter so that it may need a dish cloth… Those adorable people who got those said they would hang them in the kitchen as decoration, but since my children love to felts and I like to needlefelt, so I insisted on that this was made for use. We get more than happy if they use them use, cause we can always make them some new ones:)

We made some christmas-pot-cloths as well, grey with red needlefelted hearts on. These were sent to my childrens grand-grand mother. I think she liked what she got. I loved them myself, but I’m afraid I didn’t remember to take any photos of them.

And how to make them? Have a look at this post, this is not the first we have made…

~ av habitata den januar 11, 2009.

9 kommentar to “Tova og nålefilta grytekluter”

  1. Det var koselige grytekluter! 🙂

  2. så fine de ble:-)
    flink til å lære fra deg du:-D

  3. Så fine grytkluter! Håper du har hatt en fin helg!

  4. Så fine! Takk for oppskrift på flotte votter også. Skal strikke meg votter når jeg får tid.

  5. Så flotte gryteklutene ble.
    Ønsker deg en flott søndag 🙂

  6. Kjempe flotte! Og kjekt med noe en kan lage sammen. 🙂

  7. De var kjempekoselige og veldig søte :))

  8. Hei! Så nydelige grytekluter du og ongene har laga!!, og masse fine heklerier!! Ønsker deg en god kreativ januaruke!!

  9. Flotte grytekluter, herlig fargekombinasjon 🙂

Legg igjen en kommentar

 
