Vinveske til ei flaske

114Dette skulle egentlig ha vært et par firkanttøfler, men da det nærmet seg jul ombestemte jeg meg like før jeg skulle i gang med den andre tøffelen. Istedet ble det en vinveske av tøffelen, det ligger an til to vinflasker fra en tøffel, men den andre er ikke påbegynt ennå. Jeg foretok ingen opprekkinger annet enn en søm mellom rutene. Videre strikket jeg hanken på veska og gjorde vaskemaskinen resten. Dessverre er ikke det beste bildet av den, men den ble riktig så lekker. Selv må jeg innrømme at jeg liker den doble vinveska bedre, men denne ble skikkelig fin å se på da, og så rommer den jo en flaske vin. Tror den falt i smak hos mottakerne, både veska og vinen!

This was supposed to be a pair of square slippers, but as christmas came closer, I redecided just before starting on the second slipper. Instead it turned out as a vinebottle bag. I can make another one also from this one slipper, so I was was a good change. I didn’t frog any knitting, just one sewing. Further, I knit the handle and my washingmachhine did the rest. Unfortunately, this is not the best photo, but it turned out really nice. I have to admit i liked the double winebag better, but this one is nice looking and it takes a bottle of wine. What more can you ask for? I think the couple who got it liked it, both the winebag and the wine!

~ av habitata den januar 7, 2009.

2 kommentar to “Vinveske til ei flaske”

  1. Dette er en test

  2. Og dette er en test til…

Legg igjen en kommentar

 
