Lopapeysa til mannen min /Lopapeysa for my husband

091

Mannen min fikk 8 100g nøster med mørk brunt lopigarn til jul. Jeg orket ikke tanken på å strikke genser med deadline til jul, så derfor fikk han heller få en stor pakke med grunnfarga garn innpakket. Han har lenge ønsket seg en slik genser. I 2000 strikket jeg han en slik genser, men den var i knappeste laget og havnet gradvis over i mitt skap. Jeg elsker genseren selv om den er i største laget til meg, og dermed var han like tom for favorittgenseren. Nå har jeg hevet meg rundt og strikket bolen opp til der ermene og den skal strikkes sammen, og så har jeg startet på et erme. Den hadde nok vært på mannen nå hadde det ikke vært for influensaen som la oss flate i jula, men det skal i alle fall bli ferdig slik at han får brukt den i vinter. Det hadde selvsagt også hjulpet på fremgangen om jeg hadde konsentrert meg om en ting av gangen, men det er jo ikke så lett… Det har blitt noen småting innimellom også nå på starten av nyåret, men det kommer senere.

 092

My husband got 8 100g skeins of dark brown lopi yarn for christmas. I didn’t bother the tought of knitting a sweater in large men size with deadline christmas eve…, so I wrapped the yarn instead. He has hinted about this lopapeysa for a long time now. I made him one i 2000, but it turnes out to be slightly too small for him. The result of that was that the sweater gradually moved over to my clothes. I love to wear it even if it is a bit large for me, so then he didn’t have his favorite sweater anymore. I’ve found my needles and finished the main part up to where it’s going to be connected to the sleeves, and I have also started on one sleeve.  If we haven’t been kicked down by illness this christmas it may have been finished by now. Anyway he’ll have it so he can use it most of this winther. I must admit it would have helped the progress if I was abel to stick to one project at a time. Unfortunately I can’t. It has been some smaller projects in between at the beginning of this new year. I’ll present them soon…

~ av habitata den januar 7, 2009.

2 kommentar to “Lopapeysa til mannen min /Lopapeysa for my husband”

  1. Så morsomt å gi garn når man ikke rekker å bli ferdig med et prosjekt. Blir en fin genser!

  2. Jeg fikk 150g alpakka til jul i år, riktignok ikke fra mannen min, men jeg skulle gjerne sett at flere kom på ideen om å gi meg garn til jul! Tenke seg til hvor lykkelig jeg ville blitt over å få en liten pakke med noen 50-talls gram handspunnet garn, eller en garnpakke fra Riihivilla (se under linkene mine). Tror jeg må starte med ønskeliste til nissen til jul jeg…

Legg igjen en kommentar

 
