Flere hekla skjerf til jul /More crocheted scarves for christmas

126To lange tynne skjerf forlot huset innpakket til jul. Det ene er hekla i et garn som er nokså tykt og som har lange fargeskifter. Det var heklet i Inka fra Garnstudio (blanding av ull og akryl) . Jeg satte på noen frynser i endene, men var slett ikke sikker på om jeg ville foretrukket det selv. Dermed ble det en liten lapp på til mottakeren med noen ord om akkurat det. Skjerfet er i alle fall mykt og fargeskiftene ble fine. Akkurat det er ingen selvfølge med dette garnet, for da jeg strikket av det sist startet det i fine brune og røde toner, men endte plutselig opp med turkis (!) og det var ikke godt å anta ved å se på garnet. 

 

244

Det andre skjerfet jeg lagde er heklet i dobbel plötulopi. Dette garnet er ikke fult så mykt, men jeg elsker dette garnet selv. Så får mottakeren selv avgjøre hva han synes. Tror jeg skal hekle meg selv et slik et. Ingenting varmer så godt som lopigarnet, og  jeg plages ikke av at garnet ikke er silkemykt heller.

Begge disse er hekla ut fra min frie fantasi, tror det er staver det går i  på heklekrok sånn cirka størrelse 7 eller 8…

 

Two long crocheted scarves left the house wrapped as gifts for christmas. The one at the upper photo was crocheted in a thick yarn (mix og wool and acrylic) with long color shifts. It’s Inka yarn from Garnstudio. I knotted some threads in the ends,but was very unsure if I liked best that way. I therefore left a note by the present expressing my concerns and asked the recipient to remove then if she preferred the scarf  without them. The scarf was soft and this time I liked the color shift of the yarn. That’s nothing you are garantied using this yarn. Last time it started out in brown  and reddish tones, but  took a sudden  change into turquise (!), and that was not easy to see before you got to the cone of the skein…

The other scarf I crocheted was made in double plötulopi. It’s not as soft as the other , but I love the yarn myself. The recipient has to make up his one opinion about it. I’ll make myself another one somehow like his. Nothing warm you like lopiyarn, and I don’t care if it’s not soft as silk. 

Both scarves are crocheted from my free imagination, I think it’s dc’s I’ve used here on 7 or 8mm hook…

~ av habitata den januar 6, 2009.

Én kommentar to “Flere hekla skjerf til jul /More crocheted scarves for christmas”

  1. Så flotte skjerf du har oppdatert med her! Moro å hekle skjerf ut av fri fantasi, ja!!

Legg igjen en kommentar

 
