Votter i gjenvunnet garn/ Mittens from reclaimed yarn

Her er to vottepar som ble gitt bort til jul. De er begge strikket  fra opprekt lopigarn og med mønsterbord i dobbel plötulopi, en i gul og en i hvitt og brunt. Mønstrene er hentet fra heftet «Vetlingar og fleira» som jeg har strikket mye fra i året som gikk.  Herlig å se at det kommer noe nyttig ut fra jakken min som lå i årevis i skapet og ventet på å komme til nytte.

113  111

Here are two pairs of mittens I made for Christmas. Both are knit from reclaimed lopi yarn and the border by the wrist is double plötulopi, one in white and brown and one in yellow. The patterns are again from the booklet «Vetlingar og fleira» as I have knit quite a lot from last year. I love to se something useful appear from my jacket that was left to it’s one company in my cupbords for ages waiting to get used.

~ av habitata den januar 5, 2009.

5 kommentar to “Votter i gjenvunnet garn/ Mittens from reclaimed yarn”

  1. God bedring til dere som er syke enda, og et riktig godt nyttår! Selv om julen ble rolig så gikk pinnene varme tidligere ser jeg. Lue, votter og tøfler ser kjempegode ut!

  2. fine votter, og jeg liker godt å strikke med lopi, alle typene.. de er varme og gode..

  3. Herlige varme votter, men de er ikke strikket i jula nei. Jeg starta på en genser til mannen min og ei lue til dattera mi i jula, ellers har det vært ei skikkelig dårlig jul her. De fleste dagene mellom julaften og nyttårsaften var for min del tilbrakt med oppkast, feber og total aversjon for alt som hette mat og ikke minst kaffe… Det er mystisk hvor grusomt kaffe blir når man er syk. Dessverre smaker kaffen enda ikke noe særlig selv om feberen er på retur.

  4. Kjempeflotte! Moro at du kunne gjenbruke garnet slik. :0)

  5. Vottene så veldig varme og myke ut:-) Og en flott farge, synes jeg!
    Takk for kommentar i bloggen, veldig koselig:-)
    Ha ei fortsatt fin uke!

Legg igjen en kommentar

 
