Ballerinatøfler med perlepynt /Ballerina slippers decorated with beads

129

Også dette julegave. Disse er heklet i svart garn og pyntet blomst og perler foran. Stilrene tøfler som passer utmerket til penkjolen. Med et strøk av volumetouch-pennen, så kan de brukes som dansesko på en scene også! Den er rundheklet foran og deretter heklet frem og tilbake. Ved å øke maskeantallet mot slutten får hælen god passform. For å unngå spiss hæl er det heklet kjedemasker på de siste tre omgangene midt under.

130

These ballerina slippers was also a christmas gift. They are made in black and decorated with a flower with beads in front.  They’ll fit a nice dress and with small strokes of my volume- touch-pen, they can be used as dancing shoes at a stage also. They are crocheted around until the opening, starting at the toe. Further done back and forth. By increasing the number of stitches towards the heel it’ll stay on the foot.

~ av habitata den januar 5, 2009.

5 kommentar to “Ballerinatøfler med perlepynt /Ballerina slippers decorated with beads”

  1. Så flotte de ble!

  2. Så fine ballerina tøfler…Har titt og ofte vært innom bloggen din og kikket…Liker den veldig godt……

  3. Tøflene var kjempefine..

  4. Kjempefine tøfler. Kan jeg spørre hvor du har funnet oppskriften på disse? Eller lager du mønster og oppskrifter selv?

  5. Jeg har heklet en del opp gjennom, så dette er frihåndshekling basert på en del bilder jeg har sett opp gjennom og det jeg vil kalle standard heklatøfler. Jeg kan godt forsøke meg på å skrive ned hva jeg har gjort, men det blir nok ikke kveld. Du får følge med her, så skal du se at det dukker opp en oppskrift om ikke så alt for lenge! Jeg har tross alt laget meg et lite nyttårsforsett for i år, så jeg for prøve å ikke ramle av den første måneden i alle fall. Forsettet mitt er å bli flinkere til å skrive ned hva jeg gjør når jeg bare strikker og hekler etter innfallsmetoden. Det kan jo komme både meg selv og andre til gode akkurat!Bare mas om det drøyer. Holder på med en votteoppskrift akkurat nå, men etter den blir det vel tøflene sin tur ut.

Legg igjen en kommentar

 
