En nesten tilfeldig lue / an almost accidental hat

118

Denne er heklet etter inspirasjon fra Laughingpurplegoldfish sitt mønser, Accidental hat.  Jeg har ikke gjort akkurat som henne, mer brukt bildet til inspirasjon. Mine striper er bredere siden jeg har brukt to rader per farge. På denne måten slipper jeg å feste noen tråder, alle trådene knyttes sammen i toppen og dermed er det bare å maske den sammen langs start og sluttkant.  Sammenmaskingen gjorde jeg med nål i samme tråd om jeg startet med, dermed synes ikke startpunktet og jeg kan velge fritt hva som er foran,bak eller siden på lua. Jeg har brukt heklekrok på 4 eller 5 mm. Husker ikke helt, men det er garnet som avgjør det. Denne lua er strikket i ull, men unntak av en lilla stripe i bomull. Dette var noe jeg likte å lage, og jeg lager gjerne flere. Modellen min her, vil gjerne ha en, og det skal vel la seg ordne.

This is crocheted after inspiration from Accidental hat byLaughingpurplegoldfish. I didn’t make it her way, but found inspiration from her photo. I actually read her pattern after making this one. I must admit I thought I did the same as her until I read it… My stripes are broader, since I’ve used two rows per color. This way all loose ends can be knotted at the top of the hat. Only work remaining is to stitch the start row and the end row together. Here I used the start color and a needle. This makes an invisible startingpoint and I get to choose free which colors to be in the front,back and the sides. I have used a 4 or 5 mm hook, to be honest I don’t remember. It’s the yarn that decides the size.  This hat is made in almost pure wool, only exception is a lilic stripe of cotton. I really enjoyed making this, so there will be more. My little model here also wanted one for her self, and of course she’ll get one.

~ av habitata den desember 30, 2008.

5 kommentar to “En nesten tilfeldig lue / an almost accidental hat”

  1. Lekker lue, denne kommer jeg nok til å hekle i 2009…

  2. Stilig lue 🙂 Ønsker deg og dine et virkelig fint og godt nyttår!

  3. Hei, er innom for å få ønske deg et riktig godt og kreativt nytt år!! Ser at du allerede er godt i gang, den lua var bare kjempestilig!!

  4. Kjempe tøff lue!
    Ønsker deg et godt og kreativt nytt år!

  5. Herlig lue, og nydelig modell 🙂

Legg igjen en kommentar

 
