Fretexfangsten min/ My catch at the Goodwill

0034

Jeg har vært innom Fretex igjen. Riktignok hadde jeg litt knapt med tid denne gangen, men noe fant jeg da. Noen teppeknytter er jeg ikke. Ikke har prøvd det, og ikke tror jeg at jeg kommer til å kaste meg på den bølgen med det første heller. Likevel, da jeg fikk øye på dette påbegynte knytteteppe, kunne jeg ikke annet enn å henge det på armen og gå til kassen. Og hva skal ser jeg så i dette knytteteppe? Jo, det skal jeg si dere. Det stod fire store nåler festet på teppe nemlig, og selve stoffet er jo selvsagt brukbart til annet enn knyttetepper!!!! Og da må jo de trådene som er knyttet bort, men skal de kastes? Nei så langt i fra. De skal brukes på juleverkstedet denne helga. Når jeg tover kuler går det med litt ull, og siden ull koster mer enn gjenbrukt garn, så er det lurt å lage en kjerne av sammensnurret garn som ulla toves fast på. Det kommer nok mer om tova julekuler etterhvert på bloggen min.

0046

I have been at the Goodwill (Fretex in Norway) again. I didn’t have much time, but still joined me on my way home. I not much of a knotmaker. I havn’t even tried making carpets this way, and have a suspicion I won’t either. Anyway, when my eyes fell on this just started handwork, I coun’t resist it, I pulled it from it’s hanger and went to pay for it.  Why did this draw my attention? On the canvas were four needles attatched… just the needles I need, and the price for the unfinished carpet including needles was much less than the price f one needle bought in a sewing shop.And the canvas it self is useful to more than one purpose. I have some ideas, but you’ll have to wait and see what comes out of it. The already knotted threads will be removed and reused this weekend. We’ll have a christmas workshop here – lot of people of all ages coming to our house to make personal items either as gifts for someone or just decorations for their one home. The recovers yarn pieces will be used as a starting point for making felted Christmas balls to be hanged at the Christmas trees. There will be more felted balls on my blog in the days ahead.

~ av habitata den november 28, 2008.

2 kommentar to “Fretexfangsten min/ My catch at the Goodwill”

  1. Du ser virkelig mulighetene i ting! Kjenner meg litt igjen her, kunne nok fint funnet på noe slikt jeg også. Og så er det ekstra kjekt når man får noe nytt og brukbart ut av det til slutt.

    Ha en fin helg!

  2. Det er godt vi er flere. Det ligger jo så mye lekkert rundt om og slenger – gleder meg vil til å herje med denne canvasen. Nydelige blågrå farge med den brune i bunn. Hmmm, skal det bli en veske eller skal det bli en kjole eller et skjørt? Eller kanskje noe helt annet. Skulle noen ha noen gode tips så kom gjerne med dem! Jeg takker og bukker.

Legg igjen en kommentar

 
