Ready for a Quidditch match?

0301

The golden snitch uten vinger kan også jeg klare å fange, så jeg er klar. Gruer meg litt til vingene er monterte. Med fire valper og tre unger å fange inn fra før, så blir det kanskje vel mye med denne i tillegg. Det er nok best at den pakkes inn i det siste vinge er festet! Som vanlig har jeg noen problemer med å følge en oppskrift fra a til å. Jeg har gått ut i fra denne, men heklet med heklekrok 2,5mm. Jeg gjorden den noe større, både ballen og vingene. Jeg har brukt et blandingsgarn av viskose og polyester av merke Concorde. Kan ikke si annet enn at dette ikke er det beste garnet jeg har tatt borti. Jeg elsker ull, og lengre unna ull enn dette er det nærmest umulig å komme. Men, the golden snitch er jo ikke gul, men gylden, så da er det ikke annet å gjøre enn å ofre seg.

The golden snitch without it’s wings may be an task for me, so I’m in. I must say I have some mixed feeling about sewing on it’s wings. With four puppies and three children to fetch already, it might be to much for me with this on top. I think it’s best to wrap it as I cut the last thread! As usual, I have problems sticking to the pattern. This time I used a smaller hook (2,5mm) and made it a little bit bigger (both ball and wings). I used thread that’s as far from wool as you can come. I love wool, and need I say more? Besides, the golden snitch is supposed to be golden, right? Not yellow…, so there was no other option for me than to sell my soul to this plastic, but O’ so golden yarn…

~ av habitata den november 24, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
