Hekla pulsvanter i plötulopi/ Crocheted fingerless mitts

0064

 

Det er så vanskelig å holde seg til en ting av gangen, så mellom opprekking, blånisseluer, kjærestevotter,andre pulsvanter, strikkeveske og tøfler, så derfor i en ledig stund så ble jeg dratt mot heklekroken. Kanskje det ble for mange strikkepinner i omløp? I alle fall, så kastet jeg meg over et mønster fra «Vettlingar og fleira» av Kristín Hardardottir igjen. Heklenål 8mm og dobbel plötulopi. Som vanlig har jeg en pause etter en, men jeg tror den andre kommer nokså fort etter for da kan jeg tove både de strikka og de hekla pulsvantene sammen. To fluer i en smekk er noe jeg liker, så nå ligger det tre pulsvanter og venter på meg, og jeg føler presset. Ett av disse parene skal nålefiltes med garnet fra den nyervervede blå jakken – det er jeg helt sikker på.

0073

It is so difficult to keep working on one thing at a time, so between frogging, «blånisse» caps, lovers gloves, fingerless mitts, knitting bag and slippers, so when I left my needles for a minute, I was dragged to my hook. Maybe there were too many needles in use? In any case,  I let myself go with a pattern from «Vettlingar and fleira» of Kristín Hardardottir again, using an 8mm hook and double plötulopi. As usual, I have a break after one, but I think the second is coming fairly soon after. Then I may felt both the knitted and the crocheted mittens in one go. One of these pairs will be needlefelted with the new (to me) blue reclaimed yarn – I’m sure.
~ av habitata den november 15, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
