Gjenvunnet garn/ reclaimed yarn

0025 

Da har jeg vært en tur innom Fretex igjen. En blå jakke hang der og bad om få bli med hjem. Det var bare for meg å betale 69 kroner. En nokså enkel sak for meg, når jeg kunne masse herlig blått garn tilbake fra et håndstrikket, pent brukt plagg. Veldig kjekt å ha sjåfør på hjemturen, for da kunne jeg sitte der i bilen og rekke opp og kose med med at nøstet ble større og større for hver mil som gikk! Heldige meg, lurer på hva jeg skal lage av alt dette garnet?  Jeg er ikke sikker på hvilket garn dette er, men det er ull som er spunnet sammen med en tråd av noe annet. Det er fargesjateringer i ulla i toner mellom blått og brunt. Noen som kjenner igjen garnet? Tenker meg at noe av dette blir brukt til nålefilting, for fargene var så lekre. Ellers tror jeg det blir småplagg av disse også… Noen som har forslag?  Det var dessuten noen hårstrikk med perler på som ble med hjem…

0032  0102

0152I have been visiting Fretex again (secondhand shop). A blue jacket got my attention and joined me when I left the shop. I payed 69 NOK. A good deal for me, as I could reclaim wonderful blue yarn from a hand-knitted, gently used jacket. Very funny to have a driver for the trip home, for then I could sit there in the car frogging! Lucky me, wondering what to make of all this yarn? I’m not sure what this yarn is, but it’s wool that is spun together with a thread of something else. It has different shades of blue and brown. Someone who knows this yarn? I think I’ll use some for needlefelting, the colors were so delicious. Otherwise, I think it will turn into caps, mittens, scarves or ?…….. Some suggestions? I also found some beads…
~ av habitata den november 15, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
