Blånisseaksjonæren tar ansvar/ The shareholder takes responsibility

0121

Som aksjonær i Blånisselandet i Målselv, og med tre små barn hjemme, så er jeg nok moralsk forpliktet til å strikke blånisseluer. En er ferdig tovet og gjemt bort, nummer to er nå på pinnene. Jeg tenkte ungene skulle få luene sine 1. desember da julekalenderserien starter opp igjen på NRK1. Jeg er den lykkelige eier av en aksje i Blånisselandet i Målselv, og det hadde offisiell åpning 13.november i år. Det er dessverre ikke mulig for mine unger å få med seg dette i høst, men det kommer nye muligheter til våren. Julekalender på NRK1 blir det i alle fall, og da skal jeg lide meg gjennom den skrekkelig kjedelige lueoppskriften. Jeg får trøste meg med at ungene mine er små og har relativt små hoder slik at jeg slipper unna med tre stykk i den minste størrelsen…Noe så lite spennende å strikke skal en lete lenge etter, men lua ble da fin den, og den stiger sikkert i verdi utover desember tenker jeg.

0112

As a shareholder in Blånisselandet in Målselv, and with three young children at home, I am probably morally obliged to knit «blånisse» caps. This is a story sent by norwegian broadcasting that now have turned into an amusementpark in Målselv.  One is finished felted and hidden, number two is now on my needles. I thought the kids would get their caps 1. December when the christmas calendarTV-show starts up again on NRK1. I’m the happy owner of a share in Blånisselandet in Målselv, and it officially opened 13.november this year. It is unfortunately not possible for my kids to get there this fall, but there are new opportunities coming during springtime. The TV-show at NRK1 is within reach in any case, and when should I suffer through the awful boring cap pattern. I can comfort myself that my kids are young and have relatively small heads, so I am getting away with knitting the smallest sizes cap… Just knitting, not purls, extreme boredom for me, but they will be popular, the kids will love them, and it’s value will certainly rise as December proceeds……
~ av habitata den november 15, 2008.

Én kommentar to “Blånisseaksjonæren tar ansvar/ The shareholder takes responsibility”

  1. […] but something makes me wait a bit blogging my finished items. Moreover, I’m bored by the blue santa caps I’m working on. They bored so I leave my knitting as fast as I see another item to work […]

Legg igjen en kommentar

 
