Islandske holkar/ Icelandic fingerless mitts

0024

Jeg var på strikkecafe i går, og da måtte jeg ha noe strikketøy i veska mi. Det burde jo ikke mangle på prosjekter å ta med seg, når kurvene bugner av UFO’er, men det endte altså med at jeg startet på noe nytt igjen. Jeg har falt fullstendig for oppskriftene i heftet skrevet av Kristín Hardardóttir; «Vettlingar og fleira». det er et sett med pulsvanter og lue, eller egentlig mer en hatt. Jeg starter i alle fall med pulsvantene denne gang. Dette ligner mye på settet jeg har strikket til min venninne Ellen. Det finner du her. Forskjellen er mye at disse pulsvantene har tommel, de andre er uten fingre. I løpet av strikkekafèen fikk jeg gjort ferdig den ene pulsvanten.  Det er mulig jeg får gjøre noen endringer på julegavelista mi, jeg kom til å tenke på noen som ville kle disse…

 

I was on a kniting cafè yesterday, and then I had to bring a project. I should not be in lack for projects to bring, because I have piles of UFO’s here. I ignored the growing piles and casted on some new stitches instead. I have fallen completely in love with thepatterns in the booklet written by Kristín Hardardóttir; «Vettlingar og fleira». This is a set of fingerless mittens and a hat. I’ll start on the fingerless mitts and then we’ll see if the hat will follow the mitts….. This is quite similar to the set I have knitted for my friend Ellen. It can be found here. The difference is much that these mittens has a thumb, the other is without fingers. Here’s the one I finished (minus the thumb). It is possible I will make some changes on my Christmas list, I came to think of someone who may like these …
~ av habitata den november 12, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
