Annes ballerinatøfler / Anne’s ballerina slippers

0011Ei venninne av meg fikk baby for ikke lenge siden, og da strikket jeg noen små tøfler til babyen. Den lille gutten på 2 som akkurat hadde blitt storebror fikk også pakke, han fikk heklatøfler. Da hintet mammaen frempå om at hun hadde str 41 i sko, hun da… Selvsagt fortjente jo mamman også pakke! Dermed har jeg heklet tøfler til henne også. Hun får ballerinatøfler i koksgrått med blomst på. De er noe for store til meg, men ikke mer enn at foten min fikk være modell.

Jeg har heklet rundt uten mønster, men med ideen av ballerinatøfler jeg har sett på ulike blogger i hodet. Denne er rundheklet i fastmasker over tærne, og videre heklet frem og tilbake. Tror det er «Ren ny ull», kjøpt på OBS som er brukt, men er slett ikke sikker på det. Det jeg er sikker på er at den er heklet med heklenål på 3,5mm. Pynten er heklet med hvitt bomullsgarn iblandet en søvfarget metalltråd. Denne vises best på bildet under.

 

 

004A friend of mine gave birth to a baby not long ago, and then I knitted a pair of babybooties for the little baby girl. Her boy, of two years,  who had just became a big brother also recieved a little gift. He got crocheted boots.  His mam, my friend, then gave me a hint by mentioning that the size of here feet were 41…. Of course the mum also deserved a little gift! So I found my hook, size 3,5mm and made her some ballerina slippers. I haven’t use a pattern to make them, I’ve had in mind photos I’ve seen on different blogs of slippers looking something like this. These are to big for my foot, but still it ended up as a model for the slippers… I’ve made then crocheting only using double crochet. It’s made in spiral  from the toe til the opening, after that It’s double crochet back and forth. I’m not sure, but I think I’ve user «Ren ny ull», baught at the cooperative. The flower is croched using cotton yarn in mix with one silver metallic tread. Best viewed at the photo to the right.

~ av habitata den november 8, 2008.

2 kommentar to “Annes ballerinatøfler / Anne’s ballerina slippers”

  1. Flotte tøfler! Skjønner godt at mamma’n også ville ha, og det var godt at du tenkte litt på storebroren. Sikkert ikke så greit når det kommer en liten en som får masse oppmerksomhet.

  2. Med tre små i huset selv, så har jeg oppdaget at det kan være greit å se storesøstre og storebrødre også når den lille får masse oppmerksomhet. Mammaer liker også godt oppmerksomhet, og etter en fødsel er det bare rett og rimelig at det vanker en liten påskjønnelse til henne også?? Det er det med de små gledene i hverdagen…

Legg igjen en kommentar

 
