Kopptue i skyggestrikk / Illusion dish cloth

0193 

Dette er morsomt. Bildet til venstre er sett rett ovenfra. Dette er moder jord sett fra en amerikansers tenker jeg. Det til høyre er sett fra siden. Når vinkelen endre kommer mønsteret frem og da kommer jordkloden frem.  Masse ideer å hente fra dette lille prosjektet her. Denne er heller ikke helt ferdig, og var egentlig tenkt som en prøveklut. Den ble likevel så fin at den kan regne med å få seg en heklet kant rundt og et liv som kopptue. Det er en del mindre og større feil i strikkingen min her, men jeg har knekt koden og er klar for nye utfordinger på skyggestrikkfronten! Ideene ramler inn i mitt hode på løende bånd, så det kommer nok mer i skyggestrikk på bloggen min etterhvert som ideene modnes og havner på pinnene. . Mønsteret er hentet fra Ravelry (for de uinnvidde, så er dette et amerikanske nettsted for strikkere og heklere, et utmerket sted for inspirasjon, ideer, mønstre og bekjentskaper). Moder jord er laget av Dawn Huddlestone og heter «Mother earth illusion cloth». Jeg har ikke strikket kanten rundt, den foretrekker jeg å hekle.  Tusen takk til Dawn som herved har lært meg skyggestrikk ved å publisere dette mønsteret!

0231

This is fun. Lots of ideas came out of this tiny project. The left photo is the cloth seen from above. the right one is seen from another more flat angle. As the angle you see it from change, mother earth come to you. This is not entirely finished either, and was originally thouht of as a test cloth. It ended up so nice that it will have a crocheted  border and continue it’s life as my dish cloth! there are some minor error in my knitting, but I have got the hang of illusion knitting and I’m ready for new challenges in this technique.  The ideas just keep falling in to my head as I speak, so there wil be more illusion knitting at my blog as the ideas mature and move to the needles. This pattern is found at Ravelry ( for those who haven’t heard of it, it’s an american web based communty for knitters and crocheters, and a superb place for finding inspiration, ideas, patterns and new friends). Mother earth is a pattern made of Dawn Huddelstone and is called » Mother earth illusion cloth». I have not knitted her border, I think I will prefer to make a crocheted border instead. Thank to Dawn for learning med illution knitting by sharing this pattern.

Advertisements

~ av habitata den november 6, 2008.

2 kommentar to “Kopptue i skyggestrikk / Illusion dish cloth”

  1. Jøss, så stilig!

  2. I all verden! SÅ herlig! Dette vil jo gjøre susen i et prosjekt. Men hvordan skal en tenke for å finne et mønster å bygge f.eks. en dametrøye på?
    Jeg er så utrolig nysjerrig på alt, men dette må få første prioritet. Har du skapt flere slike go’ biter?
    Hilsen Wiktoria ved Diana_Design