Votte-UFO fra mine kurver / UFO-gloves from my baskets

 

  

Jada, her kommer mer i min lille presentasjon av UFO’er som kanskje fortjener bedre  enn et liv i evig mørke i dypet av garnkurvene… Dette er et par votter, eller rettere sagt, skal bli et par votter. Mønsteret aner jeg ikke hvor jeg har fra, men jeg er jo heldig siden den ene votten er ferdig, da kommer jeg meg i mål likevel. Garnet er spunnet fra villsau, men dessverre ikke spunnet av meg selv. Jeg er i besittelse av en rokk, men klarer ennå ikke å spinne så jevnt garn som dette. Vottene har i løpet av mørketiden i dypet blitt frastjålet sine pinner, men jeg tror de er strikket på 3mm pinner. Det er jo ikke mye igjen å strikke, vottene blir gode de, men det kom vel andre prosjekter i veien tenker jeg, og dermed havnet de i gemmeboken. I alle fall, nå har de sett dagslys igjen, så kanskje en gang i desember, når julegavene har forlatt pinnene, da kan disse kreve pinnene sine tilbake! Garnet er forresten nyyyyyydelig å strikke med. Dette er noe annet enn Cortina som jeg nylig strikket Toasy Topper med.

Here come another UFO presentation. This may deserve better than a life of eternal darkness in the depths of yarn baskets … This is a couple of gloves, or should I say, to be a couple of gloves. I must admit I have no idea what pattern this is. It’s a traditional norwegian pattern, yes, but I don’t have it anymore. Luckily I have finished one glove, so I can just copy that onea nd still have a couple. The yarn is spun from the villsau (I don’t have an english name for this type of sheep), but not by myself. I am in possession of a wheel, but not yet able to spin the yarn as smoothly as this. The glove has during the darkness in the depths been stripped of it’s needles, but I think they were knitted on 3mm needles. There’s not much left to knit, and the gloves are the good, but guess it came other projects in the way.Thus it ended up in the total darkness. In any case, now they have seen daylight again, so maybe some time in December, when this years christmas presents has left my needles,they may demand their needles back! The yarn ery goog knitting. It’s really something different than Cortina that I recently knitted Toasy Topper with.
~ av habitata den november 3, 2008.

Én kommentar to “Votte-UFO fra mine kurver / UFO-gloves from my baskets”

  1. Nydelige farger du bruker! Disse blir flotte!!

Legg igjen en kommentar

 
