Second hand project for Christmas

Ekspeditøren på Fretex mente denne genseren ville være for stor for meg da jeg kom til kassen. Hun pekte mot en søt genser som hang høyt opp og mente den ville passe bedre. Jeg takket for tilbudet, men sa at jeg ville kjøpe den største hun hadde likevel. Den skal ikke brukes på meg, men av meg. Da hun hørte mine planer om å klippe i den ville hun nesten ikke selge meg den… Laughingpurplegoldfishdesign (se linkene mine) bruker ullgensre til vesker og for så vidt også til å resirkulere garn. Jeg tenkte å tove denne litt og så skal jeg gyve løs med saksa. Det blir nok ikke veske av denne, selv om det hadde vært stilig, men noe mindre. Det nærmer seg jul, og her ser jeg muligheter for å kombinere det tradisjonelle norske med den gode røde julefargen.

The sales assistant at Fretex (secondhand store) thought this sweater would be too great for me when I came to the checkout. She pointed at a cute sweater that hung high up on a shelf and thought it would fit me better. I said thanks for the offer, but explained that I would buy the largest she had anyway. It should not be used on me, but by me. When she heard my plans to cut up with scissors, she was not too keen on selling it to me … Laughingpurplegoldfishdesign (see links mine) use wollen sweaters to create the most adorable purses and bags (and she also recycle yarn). I thought about felting this one, and I’ll be happy to play with my scissors. This sweater will not become neither a bag or purse, even though it could have been nice, but something smaller.  Christmas is approaching, and here I see opportunities to combine the traditional Norwegian with the good Christmas color red.
~ av habitata den oktober 30, 2008.

4 kommentar to “Second hand project for Christmas”

  1. Gleder meg til å følge med på det som skjer med denne genseren!

  2. Jeg har en plan, men er selvsagt litt spent jeg også…

  3. Sjekker innom senere også jeg. Må jo få vite hva det blir av denne genseren. Volund har utsalg her hvor jeg bor og de har mange gensre i veldig store str. (5XL) som de selger ut for en hundrelapp.

  4. Så spennede prosjekt! Første gang jeg besøker deg tror jeg, men her var det mye flott, så jeg kommer igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

 
