Lopapeysa mangler glidelås / Lopapeysa misses it’s zip

Jeg har strikket denne jakken eller lopapeysa’en til en av guttene mine. Jeg kjøpte en jakke i blått til jenta mi i Hvammstangi på Galleri Bardusa, den var så fin at jeg har strikket maken i brunt til den ene av guttene mine. Derfor har jeg ikke noe mønster å vise til… Garnet jeg har brukt er lett lopi. Strikkingen gjorde jeg unna i juli, men så var det glidelåsen da… Det har vært flere byturer hvor glidelås har blitt uteglemt fra handlelista. Og, det har vært minst like mange turer der jeg har lett etter en egnet glidelås uten å finne den. Er det ingen som kjøper glidelåser lengre? Jeg vet ikke hvor mange butikker jeg har vært innom på jakt etter en glidelås til jakke i brunt på 35cm. Jeg kom over en, EN stykk, men den var egentlig for grov til jakken, så den har jeg ikke montert. Dermed har den blitt liggende… I går tenkte jeg at nå måtte jeg komme videre med den før den ble for liten til gutten min. Frem med symaskinen, og nå er det gjort. Den ser ut som en jakke, men mangler fremdeles glidelås. Jeg har vært inne på tanken om å strikke en stolpe og sette på knapper i stedet, men det blir liksom ikke riktig. Noen som vet om en nettbutikk hvor de selger glidelåser??? Jeg vil gjerne ha noen tips!

I have knitted this jacket or lopapeysa to one of my boys. I bought a lopapeysa in blue for my daugther in Hvammstangi at galleri Bardusa. It was so beautiful, so I copied the pattern in brown for one of my boys. unfortunately I can’t link to any pattern, but I have used lett lopi yarn. I did the knitting in July, but then it came to the this zip… There have been several visits to the city where the zipper has been forgotten from the things-to-do-list. And, there have been at least as many tours where I’ve been looking for a suitable zipper without finding it.  I do not know how many shops I have visited looking for a zipper to the jacket in brown and 35cm long. I came across one, ONE , but it was really too rough to the jacket, so that I have not put in into the jacket. So it has been waiting … Yesterday I thought that now I have to get on with it before it get too small to my son. My sewing machine on the table, some frustration and now it’s done. It looks like a jacket, but still missing it’s zipper. I have looked at the idea of knitting a column and put on the buttons in place, but it is really not right for the lopapeysa…Now I’m looking for an internet store who sells zippers. Do you have someone to recommend?
~ av habitata den oktober 29, 2008.

Én kommentar to “Lopapeysa mangler glidelås / Lopapeysa misses it’s zip”

  1. Hei! Nydelig lue og pulsvarmere og jente!!!
    Gleder meg til å se hva du får ut av strikkekofta!

Legg igjen en kommentar

 
