På pinnene mine i dag… / On my needles today…

 

Med tre små barn blir det en del strikking av votter, sokker, luer og denslags. I dag strikker jeg denslags. Noen kaller det buff, andre tubelue eller hals.  Jeg strikker i babyull for at det skal bli mykt, og med pinne nummer 6 for at det skal bli både tynt og elastisk. Så langt har jeg ca 2/3 av en mørkeblå i rillestrikk og en mellomblå i rett på første pinne, og 1 rett, 1 vrang på andre pinne (gjentas). Så var det store spørsmålet om jeg kommer i mål med tre stykker av det restegarnet jeg har, eller om jeg må gå til innkjøp av noen flere…se det vil nok tiden vise.

With three small children, I naturally knit quite a lot of gloves, socks, hats and more. Today I knit a buff, or neckwarmer. These are made of «Babyull», cause it is soft and I use needle size 6 to make it both thin and flexible. So far, I have about 2 / 3 of a dark blue in in garter stitches  and a clear blue  half way to cutting the threads. This is made like this: 1 row: knit, 2 row: 1 knit, 1 purl, and just repeat these two rows.  I’m not sure if I have enough yarn of my leftovers from other projects, I’ll just have to knit and see…
~ av habitata den oktober 23, 2008.

2 kommentar to “På pinnene mine i dag… / On my needles today…”

  1. Så koselig at du har vært innom og hilst på meg. Har tittet litt rundt hos deg også. Ha ei flott helg!!

  2. Morsomt å lese andres blogger, det gir jo massevis av inspirasjon. Når jeg kommer over blogger som jeg finner flere ting jeg får lyst til å hive meg over selv, ja da må jeg linke til dem slik at jeg finner dere igjen! Hilser nok på igjen hos deg ja! God helg til deg også!!!

Legg igjen en kommentar

 
