Tova kurv av samojedull / Felted basket made of my dogs fur

 

Dette er en kurv jeg har tova med hovedsalkig pelsull fra hunden min. Jeg har brukt den korteste brukbare ulla til dette, og den er 3- 4 cm lang. Den fungerer godt til toving, og som dere ser av bildene er kurven ikke helt ferdig. Jeg er jo god på dette med å starte med prosjekter…, men denne kommer nok i mål snart.  For å gjøre kurven mer stabil og for å få til et lekkert utseende har jeg brukt noe lammeull sammen med pelsulla til hunden. Utenpå har jeg et tynt lag med grønn ull, mens jeg har på en måte foret den med grå lammeull. Denne tror jeg skal få plass i gangen – jeg tror den blir en vottekurv til ungene. Dersom noen andre ser annen nytte i den, så vil jeg gjerne ha noen tips. det kan jo hende det blir flere slike senere. Pelsull er det nok av, og mer blir det når valpen vokser opp.

 

This is a basket I have felted using mainly wool from my dogs, samoyeds. I have spent the shortest usable wool to this, and it is 3 to 4 cm long. It works well for felting, but get a bit short spinning. As you see from the photos, the basket is not yet completed.  To make the basket more stable and to achieve a delightful look, I used some lambs wool together with the fur. Outside, I have a thin layer of green wool, and inside I have covered it in gray lambs wool. This, I believe will end up in my entrance as a basket for my childrens mittens. If someone else sees another usage of it, I’d like to have some ideas. It might be that I make more of these later. I have more then plenty og wool from my dogs, and it will be even moreas the puppy grows up…
~ av habitata den oktober 21, 2008.

2 kommentar to “Tova kurv av samojedull / Felted basket made of my dogs fur”

  1. Heisann.
    Koselig blogg du har.
    Kjempe kjekt at du linker til meg, og eg linker tilbake 🙂
    Ha en fin kveld.

  2. Takker for det! Veldig koselig at du legger inn kommentar på bloggen min – du er den første!!!

Legg igjen en kommentar

 
