Nunofilting – her kommer jeg! / Nuno felting – here I come

Da har jeg gjort et forsøk på nunofilting. Det var utrolig fasinerende, utviklingen fra de første små tjuvkikkene, til jeg anså filtingen for ferdig… Først tenkte jeg at dette går sikkert ikke etter som jeg da ikke satt med merinoull for hånden, men med vanlig karda lammeull. Jeg filtet det på skinkelerret eller gas som det også kalles. Det ble kjempelekkert, jeg vet ikke om bildet fikk frem herligheten. Dette er en var en test, så jeg har enda ingen gode ideer til hva jeg skla gjøre med det stoffstykke jeg sitter med. Noen ideer? Jeg vil gjerne ha noen kommentarer i bloggen min, så har du noen gode ideer, så del dem gjerne med meg.

Now I have made an attempt at nuno felting. It was incredibly fascinating, the development of the firstsights, to the finished fabric… First I thought this is certainly not work, cause I didn’t have merino wool of hand, but just regular lamb wool. I felted it on gas. It was delightful, I do not know if the photo communicate the reality here. This a twas just a test, so I do not have any plans on what to do with my piece of fabric. Any ideas? I would welcome some comments in my blog, so if you have some good ideas, so feel free to share them with me.

 

Etter å ha forsøkt dette, så ble jeg jo litt nysjerrig… Hva kan man egentlig filte ull fast på gjennom denne metoden. Dermed ble et stykke organsa fra IKEA forsøkt sammen med hvit karda lammeull, heller ikke det merinoull. Jeg hadde så mange ideer denne dagen, så tiden strakk ikke helt til finishen her. Denne kunne med fordel vært tova mer sammen, men det går, og det blir lekkert!

After having tried this, so I was the little nosy … What you can actually felt wool onto? So  I had a piece organsa from IKEA  and tried the same lamb wool, now in white, still not the merino. I had so many ideas that day, so the time left was not enough to finish this felting completely, but here is the result as far as I got. This should have been felted more, if used, but still it’s delicious!

~ av habitata den oktober 20, 2008.

2 kommentar to “Nunofilting – her kommer jeg! / Nuno felting – here I come”

  1. Ah experimenting is so much fun! As a rule of thumb , if you can breathe through it you can felt onto it. I even managed to felt onto windstopper once, didn’t mean to but it got stuck anyways 😀

  2. […] Nunofilting – her kommer jeg! / Nuno felting – here I come « Huldras … […]

Legg igjen en kommentar

 
