Min gamle t-skjorte ble til… / My old t-shirt became…

Jeg tenkte dette fikk være en liten prøve. Det ble et pannebånd til jenta mi. Hun ville gjerne ha pyntet den med orangebrune blomster. Bak tenker jeg å lukke det med en knapp, men jeg trengte en som var av en viss størrelse og det hadde jeg ikke som passet i knappeglasset mitt. Den får komme til siden. T-skjortegarnet var utmerket å hekle i, så de andre gamle t-skjortene får seg nok snart en omgang med saksa de også. Jeg tror dette vil egne seg utmerket til handlenett. Før jeg gyver løs på det trenger jeg å gå til anskaffelse av en større heklekrok. Denne ble heklet på størrelse 8, men det føltes noe lite…

I gave this a chance as a test of the yarn. It became a headband to my girl, and the pattern was made as I crocheted.  She liked it decorated it with orange brown flowers, so they were made in wool, Peer Gynt from Sandnes. I planned to lock the headband with a button in the neck, but I needed one that was of a certain size, and what I need was nowhere in my jar of buttons. T-shirt yarn was great to crochet, so the other old t-shirts in my cupbord will soon meet the scissors too. I think this will fit perfectly to a shopping bag. Before I jump into it, I need to get hold of a large crochet hook. This was crocheted on size 8, but it felt something small …

~ av habitata den oktober 18, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
