En gammel t-skjorte på vei til sitt nye liv /An old t-shirt on his way to his new life

Jeg ser nytten i det meste, kaster uhyre lite og handler gjerne på bruktbutikker. Denne gangen er det mine gamle t-skjorter fra 80-og 90-tallet som hentes frem fra det store skapet med alt det rare i. Jeg starter med å sprette armene av og sprette hovedstykket i to deler. Deretter skal saksa frem slik at det kan lages lange remser som kan få seg en tur med heklekroken eller strikkepinnene. Det er noen ideer som flyr rundt, men jeg har ennå ikke bestemt meg for hva jeg skal lage. Et nøste er første delmål.

I see something usefull in almost everything, I hate to call things garbage and I like to shop at second hand stores. This time, I have pulled some old t-shirts from the 80’s and the 90’s out of the huge cupbord where I have stored all my treasures. I start by remowing the sleeves and by making to parts of the main piece. The my scissors will have a go with it, cutting it into strips. I have not decided yet, what to make of it, but it will be either crocheted or knitted. My first goal should be to  make a nice tempting ball out of my strips.

~ av habitata den oktober 15, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
