Flere julegaver som nærmer seg noe…

Jeg er altså bedre å starte enn å avslutte prosjekter, så derfor er jule fin å ha til hjelp. Da må jo alle løse ender være festet og det bør helst være to av hver vott, puslvante, sokk eller tøffel. Jeg er god på dette om jeg har en tidsfrist! Her er i alle fall noen pulsvanter som skal få nye eiere i desember. De er begge strikket etter oppskrift fra «Vetlingar og fleira» av Kristín Hardardottir. Jeg er ikke god på å følge oppskrifter, det vanlige er at jeg bruker dem mer som et utgangspunkt og fortsetter med mine egne ideer. I dette tilfellet var utgangspunktet votter, men det ønsket jeg ikke å strikke denne gangen, så da ble det litt andre avslutninger og litt endringer av mønsteret. De mørke er strikket i fritidsgarn fra Sandnes, mens de lyse er strikket i dobbel platulopi fra Alafoss (se link).

I am better to start than to end projects, so it is nice to have Christmas to help. Then all loos ends had to be fixed and it should preferably be two of each mitten, sock or slipper. I’m good at this if I have a deadline! Here are some mittens who will have new owners in December. They are both knitted from patterns from «Vetlingar og fleira» of Kristín Hardardottir. I’m not good at following patterns, not because I can’t understand them, but I normally use them more as a starting point and continue with my own ideas. In this case,  it was initially gloves, but I didn’t want to knit  that this time, so I had make some small changes of the pattern. The darkest is knitted in Fritidsgarn from Sandnes, while the light is knitted in double platulopi from Alafoss (see link).
~ av habitata den oktober 11, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
