Tova hatt og pulsvarmere / Felted hat and wrist warmers

Dette er jule- og bursdagsgave til ei venninne. Hatten og pulsvarmerne er strikket i dobbel platulopi fra Alafoss, se linkene mine, og deretter tovet i vaskemaskin på 60 grader. Oppskriftene er hentet fra «Vettlingar og fleira» av Kristín Hardardottir. En oppskriftsbok jeg kjøpte med meg fra Island i sommer. Den er på islansk, men det går helt greit å lese både hekle- og strikkeoppskriftene likevel. Jeg tror jeg skal nålefilte litt på dem før de pakkes inn, så de er nok ikke helt ferdig. Det er en måned til hun har bursdag, så jeg rekker det nok…

This is Christmas and birthday presents to a friend of mine.  The hat and  the wrist warmers are knitted in double platulopi from Alafoss, see my links, and then felted in the washing machine at 60 degrees. The pattern is taken from «Vettlingar og fleira» of Kristín Hardardottir. A booklet I bought with me from Iceland this summer. It is in icelandic, but it is okay to read both crochet and knitting patterns anyway. I think I will improve them a bit by adding som needle felting, so they are all finished yet. I still have som time tough, it’s still a month to her birthday…
~ av habitata den oktober 9, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
